1. Det skal være nemt at forstå
Både navn og brand skal være eksplicit relateret til vores produkter. Glem alt om metaforer og kryptiske associationer! Fordi produktsortimentet er meget nyt og anderledes (og svært at afkode ved førstegangsmøde), er det vigtigt at navnet ikke bliver en barriere, men hjælper til forståelsen af produktet og positioneringen af produktet.
2. Drop farveforskrækkelsen
Den visuelle linje vi havde haft hidtil var mørk og meget monokrom, og bevægede sig ikke langt ud over gråskalaen – en typisk farvepalette som skandinavisk virksomhed – men vi vil være globale. Så der skal farver til for at brande et sommerprodukt! Vores produkt er associeret med sommer og sol, og det skal vores brand også være.
3. Sig det med billeder
Billeder. Billeder. Og flere billeder. Folk gider som udgangspunkt ikke læse, de vil vises. Så drop de lange tekster! Vi fandt stor inspiration i legetøjsemballage, hvor man formår at kommunikere et produkt og en leg kun ved hjælp af billeder, da deres målgruppe ikke kan læse.
4. Den rigtige kontekst
Vis produktet i hr. og fru. Parcelhus’ have. Folk skal kunne forestille sig hvordan det vil se ud hjemme hos dem selv. Hjælp dem til at se det med de rigtige billeder. Og ikke billeder med trærødder.
5. Skift personlighed
Vores brand-personlighed er venlig, omgængelig og kompetent! Det er netop den personlighed, som taler til hr. og fru. Parcelhus, der køber deres havemøbler i Silvan og Bauhaus. Ikke et sofistikeret, high-end designerbrand i overbetalte bolighuse.